חפש בבלוג זה

Translate

16.7.2014

איך קרה שיצאתי חומוס (ולמה זה עלה לי 600 ש"ח)

יצאתי חומוס
איך קרה, שאני, לירון שבס, יצאתי חומוס? איך?
אז הכל התחיל אי שם בשלהי ההריון, ישבתי במיטה (המון המון שעות של מיטה!) וגלשתי באינטרנט (כי מה עוד אפשר לעשות כ"כ הרבה זמן במיטה?). שם גיליתי את lollytout. בתחילה בetsy ואחר כך גם במרמלדה ובמקומות אחרים.
מיותר לציין כי בתור אוהבת נעליים בכלל, ומעריצת נעליים מצויירות בפרט, התלהבתי מאד מהנעליים המיוחדות של המותג, והבטחתי לעצמי כי כשיגמר ההריון הסיוטי הזה, אלך ואפצה את עצמי בזוג נעליים מהודר.


ואכן, כשהסתיים ההריון ויום הולדתי התקרב, הרגשתי שזה הזמן המתאים ללכת ולהשקיע את מיטב כספי בנעליים מעוצבות ומהממות. ארזתי את הנהג (להלן בן הזוג) ואת המהממת (להלן ביתי התינוקת) ויצאנו לעיר הגדולה תל אביב, לפגוש את שימרית, בעלת lollytout.

השארתי את הנהג והמהממת ברכב, שימצאו חניה (נו, לכו תמצאו חניה בתל אביב...), ועליתי לבקר בסטודיו. אין מה לומר, הנעליים שראיתי בסטודיו היו מהממות יותר מאשר בתמונות. כל אחת יותר יפה מהשניה. התחלתי לרייר. שימרית הייתה סופר נחמדה והסבירה לי על התהליך של הציור והעיצוב.

החלטתי להתפרע לגמרי ולהזמין נעליים שיעוצבו במיוחד בשבילי, ולא להסתפק בעיצובים הקיימים (טה-דה-דם, מרגישים איך אני מתחילה להריח כמו חומוס?). הסברתי לשימרית מה אני רוצה (נעל בצבע שמנת, עם דמות של תופרת, מכונת תפירה, סרט מידה וכפתורים). לאחר הצעת מחיר ובקשתי להנחה קטנה, שילמתי 800 ש"ח (!!!!!!) וחיכיתי בציפיה לאוצר המהמם שיהיה מוכן.

כשביקשתי לראות סקיצה של הנעל, הניעה אותי שימרית מבקשתי, והמליצה לסמוך על המעצב ולזרום. זרמתי. וחיכיתי. ולאחר כשבועיים הודיעה לי שימרית בחגיגיות כי הנעליים מוכנות.

בלב רועד ומתרגש, ארזתי שוב את הנהג והמהממת, ונסענו לעיר הגדולה לקחת את האוצר. כבר ברכב פתחתי את הקופסא בהתרגשות - ואז חשכו עיני: אמנם שימרית השקיעה באריזה יפה ואף בתעודת מקור המעידה כי הנעליים צויירו במיוחד בשבילי, אך הציור כולו מרוח ונראה יותר כמו עבודה חובבנית של ילד מאשר עבודת אומן. גם מהציור עצמו לא נפלתי (אבל במקרה הזה אני מאשימה את עצמי על שלא התעקשתי על סקיצה, ו"זרמתי").

ולהלן העדויות:
סרט המידה (הצהוב??) ניחן במריחה לא סקסית של קו הקונטור השחור
ועוד תמונה, אם לא השתכנעתם:
מקדימה, מכונת תפירה (שחורה?) מרוחה:
הצבע השחור "מלכלך" את השמנת:
איזורים שאינם צבועים היטב:
ואחרון, לא חביב, אלמנטים ש"מתנגשים", עושה לי רע בעיניים:
יפות מרחוק, אך רחוקות מלהיות יפות


בקיצור - אסון. הרגשתי שאני עומדת לבכות. כגודל הציפיה, כן גודל האכזבה. החלטתי לדחות את השיחה עם שימרית ביומיים, כדי שאשן על זה. אולי אחרי שאביט בנעליים זמן מה, ארגיש פחות מאוכזבת. אך ככל שחלף הזמן, כך גדלה אכזבתי. 

לאחר יומיים שוחחתי עם שימרית והסברתי לה את אכזבתי הגדולה. תשובתה הייתה כי מדובר במוצר עבודת יד. ביקשתי כי יתקנו את הנעל, או יעשו לי חדשה. אך שימרית סירבה לשתי הבקשות. לבסוף לאחר שחזרתי והסברתי לה כי לעולם לא אנעל את הנעל במצבה, היא החליטה להחזיר לי 200 ש"ח, ולפצותי גם בתיק.

את 200 הש"ח אכן קיבלתי, אבל את התיק לא ראיתי עד היום, ואני חושדת כי (לאחר שהסברתי לה כי נסיעה נוספת לתל אביב לא באה בחשבון מבחינתי) גם לא אראה אותו.

וכך יצא שיצאתי חומוס. הוצאתי 600 ש"ח על נעל שלא רק שלא שימחה אותי, אלא ביאסה אותי קשות, וממשיכה לבאס אותי בכל פעם שאני מסתכלת עליה. בגלל גודל הדיכאון, החלטתי להכניסה לקופסא עמוק בארון, כדי שלא אצטרך לראות אותה יותר.

והנה כמה נקודות למחשבה: איך מעצב יכול להרשות לעצמו להוציא מוצר כל כך לא מקצועי? אם אני הייתי מציירת את זה, פשוט הייתי מתחילה מחדש, כי פדיחה לתת ללקוח כזה ציור חובבני. וגם, איך מותג מרשה לעצמו להשאר עם לקוחה כל כך לא מרוצה? האם העלות של יצור נעל נוספת גבוהה מהשם הטוב שהמותג מנסה לבנות? 800 ש"ח (וגם 600) זה המוווון כסף. נכון שאולי במדינת תל אביב יש נשים שמוציאות יותר על נעל, אבל אצלינו בפריפריה, זה המוווון כסף. תמורת כל כך הרבה כסף צריך לתת מוצר מעולה ושירות עוד יותר מעולה, והמותג נכשל בשניהם, וחבל כי הם יכולים להוציא תחת ידיהם דברים מדהימים באמת.

ולסיום הנה רשימת הדברים שיכולתי לעשות עם 600 ש"ח:
1. לממן חצי קייטנה באוגוסט
2. לרכוש 3 זוגות של walk slacks (שהיו גם משמחות אותי עד אין קץ וגם איכותיות ונוחות בטירוף).
3. לקנות המון טיטולים 
4. לחדש מלתחה ב-ebay


13 תגובות:

  1. וואו! מאכזב ביותר ועצוב לשמוע שזה שירות הלקוחות שלה.

    השבמחק
  2. מבאס לחלוטין.
    את לא יצאת חומוס בכלל, אלא שמרית הזאת, שאין סיכוי שאתקרב אי פעם לחנות שלה.
    נכון שהיא השקיעה עבודה, וזוג נעליים (שתסלחי לי, אבל נראות כאילו קנו אותן מסין ב- 10 שקל), ואולי מגיע לה על זה כמה לירות, אבל שביעות רצון של לקוח זה הרבה יותר חשוב, וגם יעלה לה יותר כסף, בסופו של דבר. בקרוב היא תבין.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודעת מה איכות הנעל. יודעת שהיא יוצרה בארץ וזה דמוי עור. בכל אופן אני גם מבינה שיש לה הוצאות, אבל עדיין אני חושבת שאם היא הייתה מספקת לי נעל אחרת זה לא היה מוציא אותה בהפסד כל כך גדול.

      מחק
  3. מאכזב נורא וגם הציור נראה ילדותי וחובבני, בניגוד לנעליים האחרות של המותג.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי בעיה עם הילדותיות, אבל זה היה אמור להראות פופ ארט וזה יצא מרוח. בחירת הצבעים בעיני לא מוצלחת

      מחק
  4. פשוט מזעזע מאכזב מאד וברגע שהייתי רואה את היצירה המכוערת הייתי עומדת על זה שאני רוצה את מלוא כספי חזרה ואפילו פיצוי פשוט מרגיז ומזלזל

    צריך לפרסם אותה ואת היצירה(אעלק יצירה) ילד בגן יעשה עבודה מופלאה יותר

    פרסמי בפייסבוק למען מישהי שחסכה שנה לזוג נעליים לא תיפול על נוכלות כזו

    וצר לי יקירה עלייך ועל האכזבה


    דניאל שעוקבת באדיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. פרסמתי בפייס בכל מקום שיכולתי. שיתוף מצד הקוראות יכול לעזור ☺️ תודה על המילים החמות והקריאה

      מחק
  5. הי לירון.
    שאלה תמימה.. מה המידה שלך?
    ואיך אפשר ליצור איתך קשר

    השבמחק
    תשובות
    1. אני 37. דברי איתי בפייס https://www.facebook.com/liron.shebs

      מחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  7. חוסר מקצועיות מוחלט. את בטח לא ממרח משום סוג. היא החומוס

    השבמחק